My christmas blog. I min julblogg även om andra fester och traditioner. All photos are my own. Wabi sabi = konsten att njuta av det ofullkomliga.

10 okt. 2010

På min önskelista

En av mina favoriter är Mannen från UNCLE, tv-serie från 1960-talet med Napoleon Solo och Illya Kuryakin, som bekämpar skurkar. Fallet med de flygande tefaten, mitt i julhandeln på Ströget... Solo och Kuryakin har den senaste tekniken till hjälp, pratar i sin trådlösa penna, rörliga kartor (GPS finns ju idag), helt underbar serie, bara 50 år gammalt. Tänk om tomten kunde hitta en dvd-box.

2 kommentarer:

Tess sa...

Då får vi hoppas att du hittar en sån box under granen i år! :)
Själv har jag aldrig sett den, men det låter ju spännande.

Hanneles bokparadis sa...

Tess, underbar svartvit nostalgi, fast de nyaste filmerna är färg, alltid nytt tema i något nytt land.