My christmas blog. I min julblogg även om andra fester och traditioner. All photos are my own. Wabi sabi = konsten att njuta av det ofullkomliga.

10 dec. 2010

Vinn en mobil till morfar eller farmor

Du behöver bara köpa 100 kronors SIM-kort.
Hilma och Hilmer lottar ut en Doro 332 mobil.  Länka gärna till min blogg, skriv kort vem du vill ge en mobil, senast söndag den 12 december kl 23.59 och svara vad som är fel:
 1 Doro har stor display.
X Doro tål vatten.
2 Doro har extrastora knappar.
I somras hade Hilma och Hilmer med sej Doro till havs, ingen bra idé.
Äntligen använder min 77-åriga mor mobil.

12 kommentarer:

Oljekritan sa...

åh...tänk om jag kunde få min 87-åriga mamma att använda mobil...den där verkar ju toppenbra..ska försöka vinna en,,,fin blogg du har!! Den vill jag läsa mer av//Karina

Nina Lindh sa...

Jag är med och tävlar... behöver en bra mobil att ge till min Mor så jag slipper oroa mig för henne.

http://ninalindh.blogspot.com/2010/12/en-doro-till-mor-vill-jag-vinna.html

AnnCharlotte sa...

Felet är att den inte tål vatten...Skulle jag vinna så ska min mamma få den...

Sanna sa...

Sv: Det låter superfint! :)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele Ja så bra att din mor använder mobilen nu min gör det med.

Lena sa...

Vilken härlig blogg :)

Vill tipsa om vår härliga julbok ett måste för alla julälskare!

http://webbshop.lillafjarilendesign.se/shop/svenska-6/alla/jul-bocker-kort/min-julbok/

Jul i Laloland sa...

2 Doro har extrastora knappar, och just därför vill jag ge en till min 85-åriga MORMOR. Hon behöver bara det mest nödvändiga: KNAPPAR och att kunna svara!

http://julilaloland.blogspot.com/2010/12/doro.html

/Jessica

Annas tipsblogg sa...

Vill självklart vara med -
Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/12/doro-telefon.html

Emma sa...

Svaret är x.Den tål inte vatten:)

Prata fort innan batteriet lägger av, hon hör inte samtalet jag henne gav. Jag är less på att inte få svar på mina mess. -För mormor det alltid blir strul, därför vill jag denna henne ge i jul!

Kram från Emma

Annika sa...

Rätt svar, eller fel svar hur man nu ser det är:
X Doro tål vatten.

Jag vill väldigt gärna vinna för då har jag en perfekt present till min fumliga, storhänta och reumatiska mamma. :)

Givetvis skriver jag ett inlägg om tävlingen i min blogg!

Jerker sa...

X är svaret, för den tål inte vatten!

Jag vill ge den till min svärmor som knappt klarar av den mobilen hon har för att den är för svår och för liten. Den här hade varit perfekt för henne!

Hannele på Hisingen sa...

Trevligt att ni vill vara med på utlottningen, nu börjar det svåraste, för egentligen vill man att alla ska vinna..